EN

راهنمای سفر به آنکارا

راهنمای مسافرتی به آنکارا | Travel Guide To Ankara

اگر قصد سفر به پایتخت کشور ترکیه را دارید باید به سمت آنکارا بروید. شهری که تلفیقی از مدرنیته و سنت آن را در برگرفته است. این شهر دارای جاذبه های دیدنی بسیاری برای گردشگران خود هست. در سال های اخیر آنکارا پیشرفت های زیادی داشته است. فرهنگ مردمان ترکیه به ایرانیان شباهت های زیادی دارد. لازم به ذکر است که یادگیری زبان ترکی استانبولی که زبان اصلی این منطقه است، کار بسیار سختی نیست اگر شما دارای اصالتی ترک باشید از لحاظ شنیداری می توانید بسیاری از کلمات را درک کنید، اگر هم فارس باشید به قطعیت می توان گفت که یادگیری این زبان مدت زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. در راهنمای سفر به آنکارا الی گشت قصد دارد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به شهر آنکارا در کشور ترکیه همراهی کنید.

7 دلیل برای سفر به آنکارا!

خوشی های سفر به آنکارا

کشور ترکیه در نیم کره شمالی جهان در محل تلاقی دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته است. موقعیت جغرافیایی ترکیه به گونه ای است که محلی برای ارتباطات بین دو قاره اروپا و آسیا می باشد. کشورهایی که با ترکیه هم مرز هستند عبارتند از ایران، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، عراق، سویه، یونان و بلغارستان . این کشور دارای ۸۱ استان است. حال ما در این راهنمای سفر می خواهیم درباره شهر آنکارا صحبت کنیم. شهر آنکارا، از لحاظ موقعیتی دومین شهر بزرگ ترکیه و به عنوان پایتخت این کشور عنوان شده است. موقعیت جغرافیایی شهر آنکارا بین ۴ کوه و ۳ رودخانه قرار دارد. شهری که مرکز فرهنگ، بازرگانی، و جاذبه های گردشگری بسیاری می شود.

مختصری از تاریخ شهر آنکارا

آنکارا، جزء شهرهای قدیمی ترکیه محسوب می شود. این شهر دست خوش فراز و نشیب های زیادی در طول تاریخ شده و سلسله های مختلفی بارها بر آن تسلط یافته اند. از همین رو در فرهنگ مردم این شهر نقش هایی از ایرانی ها، رومی ها، سلجوقی ها و عثمانیان دیده می شود. قبل از اینکه جمهوری ترکیه تشکیل شود و آنکارا به عنوان شهری بزرگ در آن شروع به فعالیت نماید، تاریخ این شهر بر می گردد به زمان هیتی ها که در هزاره های دوم پیش از میلاد می زیستند. پس از آنها فریگیه ای ها، لیدیان، ایرانیان، یونانیان، گالات ها، رومیان، بیزانس ها و ترک ها بر این شهر تسلط یافتند.

یکی از کلیشه هایی که هنگام به ترکیه به مسافران گفته می شود این است که در ترکیه پر از جیب بر است و مواظب جیبتان باشید! باید بگوییم که شما هنگام سفر به هر نقطه ای از جهان باید توجه بسیاری به لوازم با ارزش و مدارکتان باشید چرا که این موضوع در هر نقطه ای از جهان چه بسا در ایران خودمان هم نیز ممکن است که اتفاق بیوفتد، بنابراین ما در مورد امنیت در آنکارا باید بگوییم که شرایط آنگونه که دوستان و آشنایان برایتان ترسیم می کنند و در برخی از محله های پایین این شهر و همینطور در برخی مراکزی که بسیار شلوغ است باید حواستان را بیشتر جمع کنید. در آنکارا مناطقی وجود دارد که مانند Ulus اولوس که محیط جالبی ندارد و هیچ جاذبه و مرکز خرید مناسبی هم در این محل وجود ندارد پس سعی کنید که اصلا پایتان به آن جا نرسد. و نکته دیگر این که کاف…

اطلاعات کلی درباره شهر آنکار

زبان: ترکی استانبولی

واحد پول: لیر یا تله

نوع برق شهری در آنکارا: ۲۳۰ ولت، ۵۰ هرتز

اختلاف ساعت با تهران: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه از تهران عقب تر است.

شماره های ضروری

پلیس: ۱۵۵

آمبولانس: ۱۱۲

آتش‌نشانی: ۱۱۰

پلیس گردشگری: ۵۲۷۴۵۰۳

فرودگاه ها: فرودگاه بین‌المللی اسن‌بوغا| Esenboğa Uluslararası Havalimanı

آب و هوای آنکارا

آنکارا، جزء شهرهایی است که سالانه توریست های زیادی را به سمت خود جذب می کند. آب و هوای این منطقه اکثرا ابری و باران است اما تابستان های آنکارا بسیار گرم بوده و گرمایش کمی شبیه به تهران با آلودگی کمتر است. زمستان آنکارا کاملا سرد بوده و هوای این شهر اکثرا بارانی و برفی بوده مشاهده شده است. فصل های متعادل این شهر بهار و پاییز هستند در هر دو فصل ما شاهد ثباتی در وضعیت جوی هستیم و شرایط ایده آلی برای گردشگری شامل می شوند.

بهترین زمان سفر

زمان مناسب برای سفر به آنکارا از ماه شهریور تا آخر ماه مهر که هنوز هوا کاملاً سرد نشده آغاز می شود . اما اگر شما می خواهید در اوایل تابستان به آنکارا سفر کنید باید بگوییم که اصلا نگران گرما نباشید زیرا تابستان در این کشور همانند تابستان کشور خودمان دارای گرمای طاقت فرسا نیست و شما به راحتی می توانید از امکانات آبی این منطقه استفاده کنید.

هزینه اقامت در شهر آنکارا

هزینه اقامت در شهر آنکارا به گونه ای است که تمام طبقات اجتماعی می توانند به راحتی در این شهر اقامت داشته باشند. دلیل آن هم وجود تعداد زیادی هتل خوب و متنوع است که می توانید با هر بودجه و هر سلیقه ای که دارا هستید یکی از آنها را انتخاب کنید.

غذاهای محبوب در آنکارا

بورک | Borek

برای صبحانه ترکیه ای ها معمولا بورک میل می کنند. شما هم در سفر به شهر آنکارا می توانید در وعده صبحانه خود بورک میل کنید. بورک در واقع شامل پنیر و سبزیجات میان لایه‌های نازک خمیر است که اصطلاحا به آن یوفکا می‌گویند. ترکیب لایه‌های خمیر و پنیر و سبزیجات که تحت حرارت نیز قرار گرفته است.

اسکندر کباب | Iskender Kebap

محبوب ترین و معروف ترین غذای ترکیه ای اسکندر کباب است. این غذای ترکیه ای بشقابی است که در آن ورقه های نازکی از گوشت که با چربی گوشت گاو، گیاهان محلی و ادویه جات طعم دار شده اند، به سیخ زده شده و به صورت عمودی کباب می شوند.

لهمجون | Lahmacun

پیتزای ترکیه کمی با تمام پیتزاهایی که تا به حال خورده اید فرق دارد، لهمجون یا همان پیتزای ترکی از گوشت قیمه شده، پیاز، و فلفل قرمز تهیه می شود.

سیب‌زمینی شکم پر | Kumpir

او…

جاذبه های گردشگری در شهر آنکارا

مسجد کوجاتپه | Kocatepe mosque

آرامگاه آتاتورک

برج آتاکوله

موزه تمدن آناتولی برج آتاکوله

مراکز خرید ارزان قیمت در آنکارا یا همان اوت لت ها

اوت لت Mudo

آدرس: Tandoğan MUDO Outlet Mebusevleri Mah. Degol Cad. 1/B, 06900 Ankara, Turkey

اوت لت Erzincanlılar Giyim

آدرس: Hoşdere Cad., 06830 Ankara, Turkey

اوت لت Kotçu

آدرس: Kıbrıs Cad. No:16/B, 06900 Ankara, Turkey

اوپتیموم اوت لت | Optimum Outlet

آدرس: منطقه کادیکوی

YKM اوت لت

آدرس: Acity AVM، İstanbul Yolu 5. Km. No:244