EN

چگونه وقت سفارت ویزای شینگن بگیریم؟

 شهروندان ایرانی می توانند به هجده کشور بدون اخذ ویزا سفر کنند و از سفر خود لذت ببرند.

اکثر کشورهایی که نیاز به اخذ ویزا دارند در حوزه شینگن واقع هستند. برای سفر به اکثر کشورهای اروپایی و آمریکایی باید ویزا گرفت. با افزایش متقاضیان برای سفر به کشورهای خارجی، سفارت ها چاره ای را تدبیر کردند. این چاره همان گرفتن وقت سفارت است که متقاضیان باید داشته باشند.

متقاضیان اخذ ویزا می توانند به راحتی و بدون هدر رفتن زمان اقدام به ارائه درخواست خود مبنی بر اخذ ویزا به سفارت نمایند.

برای اخذ وقت سفارت می توانید به صورت فوری، عادی، حضوری یا آنلاین اقدام نمایید.نکته ای که در تمام این ها وجود دارد اهمیت زمان است.

مراحل اخذ وقت سفارت و ویزا

برای این که بتوانید وقت سفارت بگیرید باید مراحل زیر را طی کنید. به این ترتیب می توانید در زمان مورد نظر خود به سفارت مراجعه نمایید:

انتخاب کشور مورد نظر

برای این که بدانید به کجا می خواهید سفر کنید باید بسیار بررسی کنید. این که از چه کشوری راحت تر می توانید ویزا بگیرید و سپس سفر خود را آغاز کنید بسیار اهمیت دارد. برای انتخاب مقصد بهتر است با افراد خبره در این زمینه مشورت کنید.

اخذ وقت از سفارت

باید بررسی کنید که با توجه به شرایط و قوانین سفارت اقدام به اخذ وقت سفارت کنید. در صورتی که زمان کمی برای سفر دارید باید وقت فوری سفارت را اخذ کنید تا بتوانید سفر را آغاز کنید.

مراجعه به سفارت

به سفارت مراجعه کنید و مدارک خود را در تاریخ و ساعت مشخص ارائه دهید. پس از این باید منتظر بررسی سفارت بمانید.

وقت فوری و عادی سفارت

همان طور که گفتیم نکته ای که بسیار مهم است زمان است. این مسئله را با یک مثال شرح می دهیم. فرض کنید می خواهید در یک سمینار هنری در کشور ایتالیا شرکت کنید. شما به این سمینار دعوت شده اید و باید در تاریخی مشخص در این سمینار شرکت کنید.

برای این که در تاریخ دلخواه خود به سفارت مراجعه نمایید، باید وقت سفارت ایتالیا فوری اخذ کنید. وقت فوری به شما این امکان را می دهد تا در کمتر از دو هفته به سفارت وارد شوید. در غیر این صورت با اخذ وقت عادی می توانید در بازه زمانی طولانی تری باید به سفارت مراجعه نمایید.در برخی موارد هزینه وقت سفارت در دو حالت یک مقدار می باشد.

وقت عادی زمانی کاربرد دارد که عجله ای برای سفر نداشته باشید و در حقیقت برنامه مشخصی برای سفر نداشته باشید. در این صورت زمان بیشتری برای سفر خواهید داشت و می توانید در این مدت به جمع آوری مدارک و ترجمه آن ها اقدام نمایید. در این حالت زمان بیشتری برای مراجعه خواهید داشت.

ده نکته مهم درباره وقت سفارت ، به این نکات توجه کنید

۱.وقت واقعی بگیرید.

در این راه ممکن است برخی از افراد سودجو شمارا فریب دهند و با اخذ پول‌های هنگفت وقتی برای مراجعه به شما ارائه ندهند. برای اطمینان از واقعی بودن حتماً برگه وقت را از شخص دریافت کنید و استانداردهای آن را بررسی کنید.

۲.وقت‌شناس باشید!

برای مراجعه به سفارت به‌خصوص هنگام وقت سفارت آلمان سعی کنید سی دقیقه قبل در محل حاضر شوید. درصورتی‌که تأخیر داشته باشید؛ سفارت شمارا نمی پذیرد و در نتیجه باید دوباره وقت سفارت بگیرید.

۳.پول نقد همراه داشته باشید.

برای این که هزینه صدور ویزا را به سفارت بپردازید باید کل هزینه را به صورت یورو یا دلار ( با توجه به قوانین سفارت) همراه داشته باشید.

۴.درگیر باقی مانده پول نشوید!

با توجه به تعداد مراجعه کنندگان به سفارت بهتر است پول سفارت را بدون کم‌وزیاد بپردازید تا درگیر باقی مانده پول نشوید؛ ممکن است باقی مانده ای به شما برنگردانند.

۵.با لباس رسمی وارد شوید.

لباس رسمی بپوشید و مرتب وارد سفارت شوید. نوع برخورد شما بسیار اهمیت دارد.

۶.برخورد با افراد غریبه

سعی کنید با افرادی که نمی‌شناسید برخورد نداشته باشید و باکسی صحبت نکنید.

۷.وسایل ممنوعه

ورود به سفارت همراه با انواع سلاح سرد، گرم، وسایل آتش‌زا، سوزن، سنجاق و … ممنوع است. البته داشتن وسایل دیجیتال مانند تلفن همراه و ساعت دیجیتال و … نیز ممنوع است.

۸.رمز موفقیت آرامش است.

در صورتی که با شما مصاحبه کردند، آرامش داشته باشید و بدون استرس پاسخ دهید.

۹.صداقت مهم‌ترین رکن ویزا

دقت داشته باشید که در تمام مراحل صداقت داشته باشید. از مدارک تقلبی و جعلی استفاده نکنید و هر سؤالی که از شما پرسیدند صداقت داشته باشید. در غیر این صورت سفارت عدم صداقت شما را متوجه می شود و ریجکتی دست آورد شما خواهد بود.

چگونه وقت سفارت و ویزای شینگن بگیریم؟

برای این که بتوانید به کشورهای حوزه شینگن که در قاره اروپا واقع‌شده‌اند، سفر کنید؛ باید ویزای شینگن اخذ کنید. ویزای شینگن به شما این امکان را می دهد تا در کمترین زمان وارد این حوزه شوید. ویزای شینگن روادیدی است که به مسافران امکانات ویژه ای را ارائه می دهد.

به عنوان مثال در صورتی که شخص ویزای شینگن اسپانیا را داشته باشد، می تواند به دیگر کشورهای این حوزه هم سفر کند. به این ترتیب با یک سفر از چند کشور دیدن می کند. برای این که بتوانید ویزای شینگن را اخذ کنید باید ابتدا وقت سفارت را از کشور مورد نظر خود بگیرید.

پس از این باید کلیه مدارک خود را آماده کنید. در حقیقت این که شما قابلیت ویزا شدن را دارید و یا خیر مربوط به داشتن همین مدارک است. اگر مدارکی که شما ارائه می دهید با توجه به آنچه در ادامه خواهیم گفت نباشد، احتمال ریجکت شدن شما بالا می رود.

این مدارک را پس از آماده سازی باید به دست دارالترجمه بسپارید. دارالترجمه این مدارک را ترجمه می کند و پس از آن مهر رسمی بر روی آن ها درج می کند. مدارک ترجمه شده شخص در حقیقت نسخه اصلی مدارک شخص به زبان دیگر می باشند و مهر دارالترجمه تأییدی بر صحت آن ها است.

پس از این باید در تاریخ و ساعت مشخص مدارک را به سفارت ارائه دهید. سفارت مدارک را دریافت می کند و بررسی آن ها را آغاز می کند. پس از دو تا چهار هفته پاسخ را به شما ابلاغ می کند و پس از آن می توانید قدم بعدی را برای اخذ ویزا و یا تلاش مجدد برای اخذ ویزا بردارید.

اگر درخواست اخذ وقت سفارت و ترجمه مدارک خود را دارید می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.:

ابتدا با شماره های 02632505999 و 09338989873تماس گرفته و درخواست خود را اعلام کنید.

در صورت تمایل به اطلاعات بیشتربا کارشناسان ما تماس بگیرید:

درخواست خود را اعلام کنید.

بعد اسکن پاسپورت خود را با اطلاعات مورد نیازی که همکاران ما اعلام میکنند برای ما از طریق راههای ارتباطی ارسال نمایید.

با توجه به نوع پروسه وقت دهی هر سفارت منتظر آماده شدن کانفرم وقت سفارت خود باشید.

با آماده شدن وقت سفارت شما همکاران ما به شما اطلاع داده و درصورتی که در تکمیل و آماده سازی مدارک خود به کمک نیاز داشتید در مراحل بعدی که در قسمت شرایط اخذ ویزای شینگن توضیح داده شده است، از خدمات ما بهرمند شوید