هتلها از امکانات اقامتی جاذبه های گردشگری شهرهایی هستند که هرساله مسافران بسیاری را به خود جذب میکنند. احتمالا از اصلیترین دغدغه های مسافران قبل از حرکت، رزرو هتل خواهد بود مکانی که مسافران در تعطیلات خود، آنجا اقامت میکنند و انتظار دارند علاوه بر تجربه ی خوب گردش در شهر از امکانات رفاهی مناسبی نیز در هتلها برخوردار شوند اما همیشه هتلها باب میل مسافران نخواهد بودو نظرات مثبت و منفی نسبت به آنها خواهند داشت.
شاید خیلی ها سرعت پایین اینترنت های بیسیم در هتلها را علت اصلی رنجش مسافران بدانند اما تحقیقات نشان میدهد که اتاقهای کثیف اصلیترین عامل رنجش و نارضایتی آنها است. به جز اتاقهای کثیف، رفتار غیردوستانه کارکنان بسیاری از هتلها حتی گرانقیمتها نیزباعث افزایش نارضایتیها میان مسافران شده است
براساس نتایج نظرسنجی انجام شده توسط شرکت (Qualtrics) در آمریکا بیش از ۱۰۰۰ نفر از مسافران اتاقهای کثیف و رفتار نامناسب کارکنان هتل را دلیل نارضایتی خود بیان کردند .
۶۶ درصد از آنها اتاقهای کثیف، ۵۷ درصد رفتار غیردوستانه کارمندان هتل، ۵۶ درصد تختهای نامناسب را جزو دلایل اصلی برای داشتن تجربه ی نچندان دلپذیر در هتلها نام بردند .
۶۵ درصد از آنها نیز اینترنت بیسیم را برای داشتن یک تجربه مثبت و عالی در هتلها ضروری دانستند، همچنین ۷۶ درصد از آنها نیزوجود اتاقهای تمیز را عامل مهمی در انتخاب هتل معرفی کردند .
به نظر میرسد نتایج این تحقیقات مشخص کرده که وجود اینترنت بیسیم که مدتها تصور میشد مهمترین عامل رضایت مسافران از هتلهااست در مقابل تمیزی اتاقها اهمیت چندانی ندارد و تمیز بودن و محیط بهداشتی هتلها در جذب مشتریان و رضایت آنها تاثیر بیشتری دارد .
سایر نتایج این نظرسنجی به شرح ذیل است که دلیلهای نارضایتی مسافران از هتلها را بیان کرده است .
۹ درصد معتقدند تجربهی یک شب نامناسب در هتل را به دلیل خیالات و توهمات ترسناک داشتهاند .
۲۳ درصد ممنوعبودن استعمال سیگار را عذابآور دانستهاند .
۱۳درصد از تجربهی تلخ اقامت در هتلها که منجر به گریهی آنها شده، گفتهاند .
۱۸ درصد نیز معتقدند اقامت در هتلهای نامناسب تعطیلات آنها را خراب کرده است .
۲۴ درصد از آنها گفتهاند که خدماتدهی نامناسب در هتلها منجر به دعوا و بحث میان خانوادهشان در تعطیلات شده است .