EN

نکاتی که باید پیش از سفر به بوداپست بدانیم

نکاتی که باید پیش از سفر به بوداپست بدانیم

بوداپست ازجمله شهرهایی است که از گردشگران بسیاری پذیرایی میکند. شهری که به عنوان پایتخت کشور مجارستان از جاذبه های فراوانی بهره میبرد. جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی که هر یک به تنهایی دلیل سفر به این منطقه را توجیه میکند و موجب میشود باوجود جمعیتی ۲ میلیون نفری، سالانه دو برابر جمعیتش، گردشگر را به خود ببیند .

زمان سفر را درست انتخاب کنید

برای اولین مورد به یاد داشته باشید که زمان مناسب برای سفر به بوداپست مانند دیگر شهرهای اروپایی، حد فاصل ماههای مارس تا سپتامبر، مصادف با فروردین تا مهر، است. در این زمان از سال، شرایط جوی مطبوع و معتدلی در شهر برقرار است. همچنین جالب27 درجه میرسد است بدانید، گرمترین روزهای سال در این شهر، در ماه مرداد است؛ زمانی که میانگین دما به .

یورو به کارتان نخواهد آمد !

اگرچه بوداپست به عنوان پایتخت مجارستان، در قارهی سبز قرار دارد اما واحد پولی مستقلی از اروپا دارد. واحد پول کشور مجارستان فورینت «» (Forint) است. در نتیجه، به صرفه ترین کار در این زمینه برای سفر به این کشور، تبدیل واحد پولی به فورینت است. با این کار میتوانید از ضررهای احتمالی جلوگیری کنید. همچنین بهتر است بدانید که هر 100فورینت مجاری تقریبا برابر با 1200 تومان است.

شهر در امن و امان است

شاید بتوان بوداپست را یکی از امنترین شهرها در اروپای شرقی دانست. فرقی نمیکند که در چه ساعاتی از شبانهروز به دل خیابانها یاین شهر بزنید، بوداپست از امنیت بسیار بالایی برخوردار است .با زبان انگلیسی خیالتان راحت باشداگر بتوانید

با زبان انگلیسی صحبت کنید

با هیچ مشکلی در این شهر روبهرو نخواهید شد. تقریبا تمام مردم این شهر تا حدی توانایی تکلم بااین زبان را دارند. از طرفی، همه ی تابلوهای راهنمای شهر علاوه بر زبان این منطقه، به زبان انگلیسی نیز نوشته شدهاند.جای یادآوریدارد که مانند همه ی شهرهای جهان، بهتر است اندکی زبان محلی این شهر را نیز فرا بگیرید .

تجهیزات لازم را همراه داشته باشید

همانطور که گفته شد بوداپست مانند بیشتر شهرهای این منطقه، آب و هوای نسبتا مطبوع و خنکی دارد؛ در نتیجه بهتر است حتی درروزهای گرم سال، لباسهای گرم را با خود همراه داشته باشید. اگر در فصلهای سرد سال نیز به این شهر سفر میکنید، حتما از کفش مناسب برف و باران استفاده کنید تا به مشکلی بر نخورید . برای تجهیزات برقی خود نیز، به هیچ تبدیل و وسیله ی جانبی احتیاج ندارید، چراکه برق بوداپست از ولتاژ ۲۲۰ ولت و سوکت دو عددی گردبهره میبرد .

هتل مناسب انتخاب کنید 

هزینه ی اقامت و هتل در این شهر به نسبت دیگر پایتختهای کشورهای اروپایی به مراتب کمتر است. در نتیجه پیشنهاد میکنیم به کمک سایتها اینترنتی که بسیار هم کاربردی شده اند، هتلها را جست و جو و سپس انتخاب کنید .

حمل و نقل راحت است

به طور کلی حمل و نقل در بوداپست بسیار ارزان، مناسب و البته با کیفیت است. گزینه های متعددی برای جابجایی در سطح شهر پیش رواست. خطوط مختلف اتوبوس، تراموا، مترو و شرکتهای تاکسیرانی این موارد را شامل میشوند؛ که در این بین مترو بهترین گزینه محسوب میشود .

دلیل کیفیت متروی این شهر به قدمت طولانی آن باز میگردد. با خرید یک بلیت روزانه ی مترو، شما میتوانید برای مدت ۲۴ ساعت درتمامی ایستگاههای شهر رفت و آمد کنید . همچنین اگر از زیر زمین بودن خسته شده اید، میتوانید به سطح شهر بروید و با استفاده از مسیرهای کابلی قطارهای شهری، از مناظر وچشماندازهای بوداپست لذت ببرید .

از چشمه های آب گرم لذت ببرید

بوداپست یکی از شهرهایی است که از تعداد زیادی چشمه ی آب گرم بهره میبرد. این شهر با ۱۱۸ حمام آب گرم و معدنی، پذیرای علاقمندان بسیاری است. به طوری که بزرگترین استخر آبدرمانی اروپا، در حومهی این شهر واقع شده است. این استخرها، هم در فضای باز و هم فضای سرپوشیده ساخته شدهاند تا بتوانند تمامی سلایق را پوشش دهند . به هر ترتیب، در سفر خود به بوداپست، حتما زمانی را برای رفتن به این حمامها کنار بگذارید تا یکی از مهمترین جاذبه های این شهر راتجربه کنید .

طعم های محلی را امتحان کنید

مانند تمامی مقاصد دنیا، توصیهی ما، تجربهی غذاهای محلی هر منطقه است. بوداپست نیز با توجه به برخورداری از طیف وسیع ومتنوعی از غذاهای لذیذ، از این قاعده مستثنا نیست.در نتیجه در سفر به این شهر، حتما خوراکهای گوشتی مخصوص این منطقه راامتحان کنید

حتما انعام دهید !

برای آخرین مورد خوب است بدانید که فرهنگ انعام دادن در بوداپست رایج است. در نتیجه انعام ۳۰۰ تا ۶۰۰ فورینتی که معادل ۴ تا ۱۰هزار تومان میشود، کافی است. تنها به یاد داشته باشید این انعام را بر روی میز نگذارید و شخصا به فرد مورد نظر بدهید . به طور کلی با در نظر گرفتن قوانین و مطالعه ی بیشتر در رابطه با مقصد خود، سفر خود را لذتبخش تر کنید .