EN

ده مکانی که خیالی به نظر می رسند اما در حقیقت واقعی اند

کوه رورایما، ونزوئلا | Mount Roraima, Venezuela

شاید به نظر برسد دارید به فیلمی علمی-تخیلی نگاه می‌کنید، اما این شگفتی طبیعی کاملا واقعی است. این کوه حیرت‌انگیز، کوه رورایما نام دارد که بلند‌ترین کوه سلسله جبال پاکارایما در آفریقای جنوبی است. این کوه در مرز سه کشور ونزوئلا، برزیل و گویان قرار دارد. این کوه‌ها از قدیمی‌ترین ساختار‌های زمین‌شناختی شکل‌دهنده‌ی زمین به حساب می‌آیند.

تونل عشق، کلِوِن، اوکراین | Tunnel Of Love, Clone, Ukraine

یک خط آهن بی‌استفاده در شهر کوچک کلون در اوکراین (که حدود ۳۵۰ کیلومتر از کیو فاصله دارد)، به طور طبیعی خود را به بهشتی طبیعی برای عشاق بدل کرده است. این خط آهن، که به صورت محلی به نام تونل عشق شناخته می‌شود، بیش از پیش به مرکزی برای عشاق بدل شده است، به خصوص در فصل بهار که درختان چون سایبانی، تاقی قوسی شکل بر روی آن درست می‌کنند. این تاق سه کیلومتر طول دارد و مانند تونل سبزی از درختان به نظر می‌رسد.

سالار دو یویونی، بولیوی | Salar two called Orion, Bolivia

سالار دو یویونی، یکی از خیره‌کننده‌ترین مناظر جهان و یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های نمک جهان با ۱۰۵۸۲ کیلومتر مربع مساحت است. این دریاچه در بخش‌های پوتوسی و اُروری در جنوب بولیوی قرار دارد. این دریاچه در نتیجه‌ی تغییر شکل چندین دریاچه‌ی ماقبل تاریخی شکل گرفته است.

کوه گرینِل، پارک ملی گلیشر، مونتانا | Grynl Mountains, Glacier National Park, Montana

کوه گرینل قله‌ای است که در قلب پارک ملی گلیشر ایالت مونتانای آمریکا قرار دارد. از هتل‌های بسیار گلیشر در کنار دریاچه‌ی سویفت‌کارنت، قله‌ای شبیه به نوک کوه گرینل قابل مشاهده است.

ژانگیه، چین | Zhangyh, China

چشم‌انداز بی‌نظیر رنگارنگی که گویی رنگ‌آمیزی شده است. تغییرات سطح زمین که باعث این پدیده بوده‌اند در دانکسیا در بخش ژانگیه، استان گنسو‌ی چین قرار دارد. این چشم‌انداز شگفت‌انگیز گویی حاصل ضربات کشیده‌ی قلمی امپرسیونیستی است.

جنگل سنگی، یونانِ چین | Stone Forest, Greece, China

جنگل سنگی یا شیلین مجموعه‌ا‌ی در خور توجه از دیسه‌های سنگ‌آهک است که در بخش خودمختار شیلین یی، استان یونان، جمهوری خلق چین واقع شده است. این سنگ‌های رفیع به نظر می‌رسند که مانند درختانی سنگ شده از زمین سربلند کرده‌اند تا توهم جنگلی از سنگ را بسازند.

دریاچه رتبا، سنگال | Lake Rtba, Sengal

دریاچه‌ی رتبا یا لک رُز، به نظر میلک‌شیک توت‌فرنگی غول‌آسایی به نظر می‌رسد که در شمال شبه‌جزیره‌ی کپ ورت سنگال، شمال شرق داکار واقع شده است. نام این دریاچه به خاطر آب‌های صورتی رنگ آن است، که معلول جلبک‌های دونالیلا سالینا است. رنگ آن به طور خاص در فصل‌های خشک قابل رویت است.

دشت‌های لاله، لیسه، هلند | Tulip felds, Schools, Netherlands

اگر شما عاشق گل‌ها هستید، تجلی رنگارنگ لاله‌ها و دیگر شکوفه‌ها و گل‌های بهاری باغ‌های پرشکوه کویکنهُف را باور نخواهید کرد! این تجلی فصلی فراموش نشدنی توسط هفت میلیون لاله، نرگس، سنبل، شکوفه‌های بهاری و درختان زیبا خلق شده است. باغ‌های کویکنهُف در جنوب آمستردام قرار دارد.

لاپلند، فنلاند | Lapland, Finland

پارک ملی ریسیتونتوری در لاپلند جنوبی به خاطر درختانش که تاجی از برف دارند زبانزد است. لاپلند شمالی‌ترین و بزرگ‌ترین مناطق فنلاند است. در لاپلند شما شفق قطبی، نورهای شمالی و شب‌های روشن تابستان را تجربه خواهید کرد. در کنار طبیعت منحصر به فرد آن، شما می‌تواند از فعالیت‌های بسیار دیگری نیز لذت ببرید.

سوکوترا، یمن | Socotra, Yemen

سوکوترا مجمع‌الجزایر کوچکی از چهار جزیره در اقیانوس هند است. سوکوترا بخشی از جمهوری یمن است و جواهر تنوع زیستی در جنوب دریای عرب به شمار می‌رود. یکی از جالب‌ترین گیاهان سوکوترا درخت خون اژدهاست، که به نظر عجیب می‌رسد و مانند چتر است. گمان می‌شده که شیره‌ی قرمز این درخت خون اژدهاهای باستانی است، و به عنوان دارو و رنگ استفاده می‌شده. این درخت در مرکز این جزیره می‌روید.

غار بلوری، اسکافتافل، ایسلند | Crystal Cave, Askaftafl, Iceland

غار بلورین اسوینافلشیوکول در پارک ملی استافتافل، زیبایی طبیعت را برجسته می‌سازد. نیروی فوق‌العاده‌ی قله‌ی یخی واتنایوکول در جنوب این جزیره‌ی آتش‌فشانی، غار عمیق آبی‌رنگی را ساخته، جایی که یخ‌رودی با کرانه‌ی دریا ملاقات می‌کند. یخ‌هایی که چندین سده قدمت دارند و از سرازیری‌های ۶۹۲۱ فوتی بلندترین آتش‌فشان ایسلند پایین می‌آیند، همه‌ی هوا را از یخ بیرون کرده‌اند تا به بافت رنگی یخ درون غار بیفزایند.